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SALES PRACTICES SENIOR ANALYST

Ciudad de México - Estado

Descripción de la oferta de empleo

The Sales Practices Senior Analyst serves as a Subject Matter Expert (SME) with activities across multiple regional, global projects and BAU processes, as well as continuous improvement projects concurrently in a fast-paced complex environment.
Position is sensitive, responsible for Local Regulatory, Citi Global Sales Practices Risk Monitoring projects and other implementations.
Citibanamex’s SP Risk Monitoring & Investigations Team helps to develop, maintain, and implement enterprise wide standards and strategies to strengthen and enhance the Citibanamex SP Risk Monitoring and Case Investigation Program.
Mainly focused on identification Sales Practices Risk Typologies, enhancement, implementation, and monitoring of Sales Practices Risk Scenarios through periodic statistical validations about the efficiency of the scenarios and its thresholds and works closely with Global SP Monitoring teams, Business, Data Management and Technological teams, also Investigation stakeholders and Data Governance to ensure the most effective use of tools and resources in the SP Monitoring process.
Ensure adherence to Citi’s Global Sales Practices Monitoring and Investigation Program through close interaction and participation in global governance meetings, and establish a continuous improvement process to timely execute against global and local corporate standards, regulatory requirements and enhancement initiatives for Sales Practices Monitoring and Investigations.
Prepare reports for local and global Sales Practices Case Assessment forums, to present the cases of Sales Executives that may be indicative of a sales practices risk for the Institution, for further escalation and action taking.
Also elaboration of new proposals for the generation of cases based on the identification of the most important risks related to the generation of alerts by the monitoring scenarios or other reports provided by the different business areas.
Ensure that reporting, oversight and feedback mechanisms operate efficiently across the Sales Practices Monitoring and Investigation Program and support a “no surprise” culture, with early surfacing of issues and proactive escalation of matters that require attention, which may put the Franchise into potential reputational and / or legal risk.
High level of data modelling, statistics interpretation and data mining interpretation required Familiar with industry customer experience trends, directions and best practices.
El Analista de Estrategia Sénior es una función profesional de un empleado experimentado.
Aplica profundos conocimientos sobre la disciplina al contribuir con el desarrollo de nuevas técnicas y la mejora de los procesos y el flujo de trabajo para el área o función.
Integra la experiencia en la materia y la industria dentro de un área definida.
Requiere una comprensión profunda del modo en el que las áreas se integran de manera conjunta en la subfunción, y también coordinan y contribuyen a los objetivos de la función y del negocio en general.
Evalúa temas variables y moderadamente complejos con impacto potencial considerable, donde el desarrollo de un enfoque/toma de medidas implica evaluar diversas alternativas y equilibrar situaciones potencialmente contradictorias utilizando diversas fuentes de información.
Requiere buenas habilidades analíticas para filtrar, priorizar y validar material potencialmente complejo y dinámico de múltiples fuentes.
Se requieren sólidas habilidades comunicativas y diplomáticas.
Generalmente asume un rol informal/formal de liderazgo dentro de los equipos.
Participa en la orientación y la capacitación de nuevos empleados.
Genera un impacto significativo en relación con el tamaño del proyecto, la ubicación geográfica, etc.
al influir en las decisiones mediante los consejos, el asesoramiento o facilitando servicios a otras personas en el área de especialización.
El trabajo y desempeño de todos los equipos del área se ven directamente afectados por el desempeño de la persona.
Responsabilidades.
Actuar como asesor confiable para el liderazgo sénior y abordar cuestiones estratégicas de alto impacto dentro de la cartera de negocios y activos.
Trabajar en estrecha relación con jefes de negocios y el liderazgo sénior para identificar oportunidades y cuestiones de importancia estratégica, desarrollar estrategias de transformación para cumplir el mandato empresarial, impulsar cambios al asociarse con líderes empresariales con una responsabilidad clara, ofrecer claridad en problemas complejos y facilitar la toma de decisiones.
Liderar proyectos en todo su ciclo de vida (identificación y estructuración del problema, análisis de las causas raíz, desarrollo de soluciones, comunicación de resultados de proyectos) y obtener el compromiso de las partes para implementar cambios.
Identificar oportunidades de crecimiento u optimización de negocios, que incluyen la administración operacional, la asignación de capital, las mejoras en la rentabilidad, etc.
Llevar a cabo análisis exhaustivos en negocios específicos y reevaluar las estrategias y oportunidades.
Trabajar con negocios en la ejecución de estrategias de mejora mediante la coordinación y la participación activa en el proceso de implementación.
Gestionar todos los aspectos de servicio al cliente, que incluyen planificar, priorizar y organizar proyectos.
Desarrollar relaciones con ejecutivos en unidades de negocio, funciones de apoyo y el equipo sénior de liderazgo.
Llevar a cabo valoraciones de negocios para analizar posibles adquisiciones y respaldar las decisiones de Fusiones y Adquisiciones (Mergers and Acquisitions, M&A).
Desarrollar un modelado financiero intensivo de nuevas iniciativas de cambios significativos al trabajar en estrecha relación con equipos de Finanzas y M&A.
Llevar a cabo investigaciones profundas para respaldar las estrategias de negocio e identificar tendencias en los principales impulsores del negocio.
Desarrollar presentaciones para la gerencia sénior y el Consejo Directivo de Citigroup al sintetizar las conclusiones clave a partir de las recomendaciones y el análisis de los equipos.
Plantear y presentar conclusiones clave a líderes de los equipos.
Desarrollar habilidades analíticas y de asesoría al trabajar con un equipo de exempleados de empresas bancarias y de consultoría de primer nivel.
Estar expuesto a la gerencia sénior de Citi.
Lograr una compresión profunda de los negocios globales de Citi.
Desarrollar relaciones de trabajo con distintos departamentos y unidades de negocio de Citi.
Estar expuesto a una variedad de temas en un entorno acelerado, con tareas desafiantes y que implican muchos aspectos.
Cumple otras funciones y obligaciones que se le asignen.
Evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones comerciales, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a Citigroup, sus clientes y activos, al impulsar el cumplimiento de las leyes, las reglas y los reglamentos correspondientes, acatando la política, aplicando un juicio ético sólido en relación con el comportamiento personal, la conducta y las prácticas comerciales y escalando, administrando e informando los problemas de control con transparencia Calificaciones.
Entre 5 y 8 años de experiencia.
Compresión sólida de una planificación financiera estratégica.
Antecedentes de logros y excelencia profesional y académica.
Habilidades analíticas cuantitativas.
Excelentes capacidades de resolución de problemas.
Conocimiento de modelado financiero/operativo (pronóstico, valoración) y capacidad de analizar estados financieros.
Capacidad para elaborar presentaciones que transmitan una historia clara respaldada por análisis cuantitativos.
Alto grado de flexibilidad y productividad; iniciativa y creatividad.
Excelente comunicación y habilidades interpersonales, y capacidad de trabajar en equipo.
Capacidad de hacer tareas múltiples, orientación a resultados, personalidad altamente motivada y con iniciativa propia.
Educación.
Licenciatura/título universitario o experiencia equivalente.
The Sales Practices Senior Analyst serves as a Subject Matter Expert (SME) with activities across multiple regional, global projects and BAU processes, as well as continuous improvement projects concurrently in a fast-paced complex environment.
Position is sensitive, responsible for Local Regulatory, Citi Global Sales Practices Risk Monitoring projects and other implementations.
Citibanamex’s SP Risk Monitoring & Investigations Team helps to develop, maintain, and implement enterprise wide standards and strategies to strengthen and enhance the Citibanamex SP Risk Monitoring and Case Investigation Program.
Mainly focused on identification Sales Practices Risk Typologies, enhancement, implementation, and monitoring of Sales Practices Risk Scenarios through periodic statistical validations about the efficiency of the scenarios and its thresholds and works closely with Global SP Monitoring teams, Business, Data Management and Technological teams, also Investigation stakeholders and Data Governance to ensure the most effective use of tools and resources in the SP Monitoring process.
Ensure adherence to Citi’s Global Sales Practices Monitoring and Investigation Program through close interaction and participation in global governance meetings, and establish a continuous improvement process to timely execute against global and local corporate standards, regulatory requirements and enhancement initiatives for Sales Practices Monitoring and Investigations.
Prepare reports for local and global Sales Practices Case Assessment forums, to present the cases of Sales Executives that may be indicative of a sales practices risk for the Institution, for further escalation and action taking.
Also elaboration of new proposals for the generation of cases based on the identification of the most important risks related to the generation of alerts by the monitoring scenarios or other reports provided by the different business areas.
Ensure that reporting, oversight and feedback mechanisms operate efficiently across the Sales Practices Monitoring and Investigation Program and support a “no surprise” culture, with early surfacing of issues and proactive escalation of matters that require attention, which may put the Franchise into potential reputational and / or legal risk.
High level of data modelling, statistics interpretation and data mining interpretation required Familiar with industry customer experience trends, directions and best practices.
------------------------------------------------------ Job Family Group.
Business Strategy, Management & Administration ------------------------------------------------------ Job Family.
Strategy & Development ------------------------------------------------------ Time Type.
Tiempo Completo ------------------------------------------------------ Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
Citigroup Inc.
and its subsidiaries (\"Citi”) invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities.
If you are a person with a disability and need a reasonable accommodation to use our search tools and/or apply for a career opportunity review Accessibility at Citi.
View the \"EEO is the Law\" poster.
View the EEO is the Law Supplement.
View the EEO Policy Statement.
View the Pay Transparency Posting Click here to learn more about careers at Citi.
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Detalles de la oferta

Empresa
  • 09516 Banco Nacional de Mexico, S.A., integrante del Grupo Financiero Banamex
Municipio
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Tipo de Contrato
  • Sin especificar
Fecha de publicación
  • 13/05/2024
Fecha de expiración
  • 11/08/2024
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