Ver oferta completa

IMPORT& EXPORT] LEGAL COMPLIANCE ASSISTANT MANAGER

Descripción de la oferta de empleo

In DENSO Mexico, we are looking for your talent! We are a Global Japanese company dedicated to automotive manufacturing.
Everything we do is based on our philosophy.
“Contribute to a better world by creating joint values with a vision for the future”.
DENSO will prepare a better future for generations to come through its commitment to protecting life and preserving the planet.
We believe that the unique strengths of our research, production, and people make everything possible.
Position.
[Import& Export] Legal Compliance Assistant Manager   Mision Lead and assure compliance of, Foreign Trade Audits, Annex & Foreign Trade Consultancy teams to implement and maintain Trade Compliance procedures to comply with customs and international trade and the company's standards and guidelines.
Main role and responsibilities.
Advisory in day-to-day business activities such as IMMEX, import, export and resolving Trade Compliance issues for DENSO group.
Lead foreign trade audits from SAT, SE, CBP, Government, etc.
Foreign trade advisory in new business schemes and implementations.
Periodical analysis of compliance risk to identify possible discrepancies, opportunities areas to assure compliance of IE operation.
Monitor & review law regulation changes in foreign trade to prevent any affection in IE operation.
Lead and develop Foreign Trade training programs for DENSO group.
Current Imp/Exp business schemes control and evaluation.
Maintain, improve, and assure compliance of KPI related to IE Compliance risk.
Plan, execute and monitor internal audits and projects related to foreign trade compliance.
Maintain effective & punctual communication with different departments to continue with the correct control of the procedures and results.
Assist in kaizen projects related to supply chain and certifications or maquila programs.
Budget import duties, including potential penalties and fines for the annual operating plan.
Ensure optimization of import duties payable Design and apply procedures to comply the IMMEX program in Mexico.
Ensure access to preferential duty rates.
Represent Trade Compliance in meetings and provide consultancy support to business discussions.
Lead the MX Trade Compliance team including learning and development, retention, goal setting, performance reviews, succession planning and all related talent processes.
Requirements.
Foreign Trade, Law's, International Business, Customs or related degree.
+4 years' experience in position Experience in foreign trade or customs compliance position IMMEX & PROSEC Program, VAT Certification, OEA/C-TPAT Certification knowledge.
Knowledge.
Ability and skills to work with high volumes of information's (big databases) Conversation English.
Occasional travel might be required in specific cases, such as training or internal audits.
In DNMX you will find.
Growth and development Benefits above law Global company experience   Hacemos de su conocimiento que nuestros procesos de reclutamiento y selección de personal son gratuitos para todos los candidatos.
En DENSO México cuidamos la transparencia y seguridad de la información de nuestras vacantes y candidatos, así mismo al enviar su información curricular, acepta que La Empresa utilizará sus datos personales para el proceso de Selección mencionado, y de ser necesario los conservará para futuras posiciones.
Si requiere mayor información sobre nuestro Aviso de Privacidad o bien sobre los derechos que usted puede hacer valer, favor de ponerse en contacto con nuestro responsable.
Ver oferta completa

Detalles de la oferta

Empresa
  • Sin especificar
Municipio
  • En todo México
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Fecha de publicación
  • 23/04/2024
Fecha de expiración
  • 22/07/2024
Asistente Legal
Sensata Technologies de México, S. de R.L. de C.V.

Experiencia previa como asistente legal o en roles administrativos dentro de un entorno legal es preferida... requisitos del puestorequisitos: licenciatura en derecho, asistente legal o campo relacionado... responsabilidades: proporcionaras asistencia administrativa a los abogados y el equipo legal......

Community manager
I love Mk

Experiencia como community manager y estrategia de contenido buena voz para narrar... creadora de contenido / community manager buscamos creadora de contenido para manejar los canales de canal de youtube y de tiktok... su rol aparte de crear contenido va a ser el manejo de 2 canales de redes sociales......

Se solicita Asistente Legal
KIP MEXICANA

Responsabilidades: gestión de documentos legales investigación legal apoyo a reuniones y audiencias colaboración con abogados tareas administrativas habilidades: conocimiento sólido de terminología legal y procesos... estamos en la búsqueda de un/a asistente legal altamente motivado/a para unirse......

Google Ads Manager
No Bull Marketing

Additional tools: familiarity with wordpress divi builder, analytics, google tag manager and mouseflow is advantageous but not mandatory... your day to day:daily collaboration: engage in daily strategy meetings via zoom with a fellow google ads manager from argentina and a german/australian team leader......

Office Manager
ACE KIMA, S.A. DE C.V.

Requisitos del puesto experiencia previa como office manager o en roles administrativos similares... estamos buscando un(a) office manager altamente organizado(a) y proactivo(a) para unirse a nuestro equipo... excelentes habilidades de comunicación verbal y escrita... remuneración competitiva y beneficios......

Community Manager Trainee
ABCW Global

¿te gustaría ser parte del equipo?¿te gustaría ser parte del equipo? nuestro community manager trainee da apoyo al equipo, llevando cuentas pequeñas mientras desarrolla su experiencia, generando mayor participación a través de las redes sociales... en comunicación social, marketing o afín - 6 meses de......

Social Media Manager Bilingüe
ABCW Global

¿te gustaría ser parte del equipo? nuestro/a social media manager bilingüe es la persona encargada de liderar y coordinar el equipo de community managers... en comunicación, mercadotecnia, publicidad, diseño o afín- 3 años de experiencia como social media manager (indispensable)- experiencia de 2 años......

Executive Assistant to the Chairman
Querencia Los Cabos

This is an ideal position for an admin assistant with an interest in development, skills in project management, processes, hospitality, and coordination of events... gather data and analyze information to support decision-making processes and strategic planning... we are looking for an extremely organized......

Capturista para área legal en procesos de contratación
Asistencia Técnica Integral para el Desarrollo Rural, S.A de C.V

Ingresaras información clave de documentos legales, contratos, sentencias, correspondencia legal... constante comunicación con las partes interesadas mantener una comunicación clara y efectiva con los candidatos, el equipo de recursos humanos, el departamento legal y otras partes involucradas en el proceso......

Community Manager Trainee
ABCW Global

Funciones: - creación de contenido para publicación en redes sociales y apoyo al community manager - generación de parrillas según los temas de tendencia - monitoreo de redes sociales requisitos del puestorequisitos: - lic... ¿te gustaría ser parte del equipo?¿te gustaría ser parte del equipo? nuestro......